Thursday, December 21, 2006

Julpepp!

Decemberledan har bytts ut till glöggfryntlighet och allmän julpepp! Jag ser positivt på resan hem till min barndoms stad, eller det har iaf ljusnat lite vid horisonten. Märkligt vad en god natts sömn kan göra med människans sinne. Dessutom gjorde mitt hjärta lite mindre ont när jag vaknade i morse, är det månne på väg att läka tro?

Sitter i skolan och borde egentligen pyssla med min hemtenta, men det kan vänta en liten stund. Stod inte ut med Mr Brown där hemma, så jag bloggar här istället. Ja, Mr Brown är döpt efter Dan Brown. För er som inte vet vem Dan Brown är och känner ett pockande behov av att ta reda på det kan jag härmed bespara er en stunds letande... Tada! Dan Brown har skrivit den katastrofalt värdelösa boken DaVinci koden. Fy fan, jag blir upprörd bara jag tänker på styggelsen till bok. Suck och stön vilken jävla skräpbok det är! Ja, jag vet att det blivit en succé och en bestseller och blaha blaha! Det betyder dock inte att en bok behöver vara bra eller välskriven, snarare att majoriteten av mänskligheten inte vet vad som är god litteratur, enligt mig iaf. Och här har jag rätt, det här är min blogg.

Ikväll ska jag försöka läsa bok I i Tom Jones igen. Måste faktiskt erkänna att hemtentan vi fått den här gången är trevlig, jag ska behandla 1700- talets engelska romankonst! Yes box bejby! Engelsk 1700 och 1800- tals litteratur är något av det bästa jag vet (om vi räknar bort Petrarca vill säga).

Nu ska jag hämta Johanna och ta mig ner på stan... Kommer förmodligen behöva slå mig fram i folkhavet. Yeah! Panzerpet!

Dagens ord: tass

Lev väl kamrater!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home