Friday, December 22, 2006

Mina rötter kallar!


Ja, har landat i Hasselfors nu. Självklart svängde jag och far min förbi Fjugestagrillen, som inte gjorde mig besviken den här gången heller. Fjugestagrillen i mitt hjärta!

I Örebro med omnejd verkar allt vara precis som vanligt. Bondgårdarna häromkring är rikligt utsmyckade med diverse julprydnader, med mer eller mindre lyckat resultat. Favoriten i år verkar vara lysnade julrenar... Hmm.. Varför? Någon? Det är så jävla fult helt enkelt. Bönderna körde just förbi med sina balla bilar (det är ju faktiskt fredag) och det verkar vara fest på världshuset! Och folk säger att det inte händer något på landet!

Min mor har allmän julyra, hon gick just förbi och dillade om att maten inte får plats i skafferiet och att dadlar kanske var lite för mycket att köpa. Pappa pimplar glögg och jag börjar bli lite på julkanelen, det är jul med andra ord. Från och med nu tänker jag inte göra mer än nödvändigt. Jag tar jullov! Ord!

Kära vänner, imorgon är det julfest hos Sofia och Martin. Jag har fått i uppdrag att ta med en ost. Det låter sannerligen rimligt. Nåväl, det ska bli trevligt att hänga med lite vänner härifrån en stund. Jaja, antar att det är dags att ställa till med trubbel i Örebro igen. Yes!

Funderade lite på vad som är hemma för mig på bussresan hit. Jag har tre "hemma" kom jag fram till. Ett hemma som är Örebro, just för att Örebro är staden jag växte upp i och upplevde en massa bra och mindre bra saker i. Reykjavík är också hemma, mest för att jag tillbringade en rätt lång och viktigt period i mitt liv där. Reykjavík är dessutom så fruktansvärt bra och jag saknar det nästan varje dag. Därtill börjar Uppsala också bli hemma nu, jag tycker mycket om Uppsala och trivs som aldrig förr. Klurigt det där. Dessutom bor många av de bästa människor som vandrar på den här jorden i Uppsala, rätt bra bonus.

Nej, nu ska jag gå och dricka lite glögg och prata med pappa.

Lev väl kamrades!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home